Lowlights

Image

 

Nu är det slut på blogguppehåll. Bloggen ska prioriteras, för det är ju detta jag älskar, att få skriva. Och man ska ju göra det man älskar i livet, eller hur?

Slingade mig hos frisören häromdagen. Det känns extra lyx att få fixa färgen hos frisör. Så mysigt att få läsa roliga tidningar och samtidigt få håret fixat. Lyx är vad det är. Vi gjorde lowlights på mig, vilket innebär, slingor i mörkare ton. Min utväxt var för lång för att jag skulle trivas och ville på så sätt sudda ut den. Utan att lägga i en helfärg så att säga, då jag vill att det ska se naturligt ut. Vi gjorde hela håret i en ton som var 1-2 snäpp mörkare än mina längder. Det blev jättefint och jag är nöjd, dock kanske dem blev något för varma för att smälta ihop med mina längder, men det tänkte jag ordna själv med en lätttoning från Wella som heter Color fresh. Det är en lätttoning som inte åker in i håret utan lägger sig utanpå och justerar endast hårfärgen utan att ändra den. Till exempel om man har ljust hår som har för mycket gula pigment, då kan man använda sig utav denna toning.

 

No more break on the blog cause this is what i love the most and i want it to be prioritated. So from now on, no more break!

I did lowlights at the hairdresser the other day and was happy with the results but it might went a bit too warm to fit in with the rest of my hair so i will adjust it myself. I will use a semi-permanent haircolor. It won’t settle in the hairshaft, just on the outside to fix the color you have. Therefor it ”condition” the hair and make it shinier. This type of haircolor is the one you use if your blonde hair have turned yellow or your brown hair too red.

About sannamk

sannamkblogg@gmail.com

Kommentera

